Jeg har jobbet med Kraftverk i mange år, helt siden de het Rødt Press. Mye har skjedd med designet siden da! Verden står jo ikke stille, og det kan ikke den visuelle profilen for et magasin heller gjøre. Jeg har gjort store og små endringer i designen opp gjennom årene, og det gjelder også for denne utgaven.
Målgruppen for bladet har alltid vært ungdom som interesserer seg for politikk, og som tilhører venstresiden. Tidligere har designet vært litt røff og uformelt. Sympolfargen rødt gikk igjen, gjerne sammen med svart, forvitrede skrifttyper og symboler knyttet til klassekamp og feminisme. Inspirasjonskilden har vært ungdomskultur og gammelt klassisk propagandamateriell. De siste årene har man valgt å henvende seg til en større målgruppe og gjort bladet mindre internt. Designet har blitt lysere og mer fargerikt, men fortsatt med en ungdommelig, uformell stil.
Styggen liker designet veldig godt ;-) |
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar