tirsdag 11. juni 2013

Velferd framfor skattekutt

Her er en plakat jeg laget for Sosialistisk Ungdom, som ble midtsideplakat i Kraftverk, publisert juni 2013. På dette oppdraget fikk jeg veldig frie tøyler, de eneste retningslinjene jeg fikk var at jeg skulle lage en plakat med SUs slagord for årets valgkamp: "Velferd framfor skattekutt, SU framfor pappagutt".

I starten jobbet jeg med pappagutt-begrepet, men etterhvert gikk jeg bort fra dette og valgte å fokusere på den første delen av slagordet. Jeg ønsket å lage en plakat med et klart og tydelig budskap, og jeg ønsket at plakaten skulle være så fin at SU-erne kunne finne på å henge plakaten på veggen i kollektivet.

Skattekutt er et fint valgløfte, hvem vil vel ikke ha mer penger? Men som det kommer fram av slagordet, så er skattekutt ofte det samme som velferdskutt. Hjertet er et symbol på velferdsstaten, og på omsorgen vi viser til de svakeste i samfunnet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar